Pláza épül az Etele térre

Sokak számára talán már feledésbe is merült, de akik naponta járnak az Etele téren, azok jogosan teszik fel magukban a kérdést. Mikor fejezik be a tér rendezését? Most egy újabb lépést tett a projekt a megvalósulás irányába. A Központi Építészeti-Műszaki Tervtanács támogatta csütörtöki ülésén a Kelenföldi Pályaudvar előtti Etele tér fejlesztésének tervét, amelyet a Zoboki-Demeter építésziroda készített, írja az MTI.

A terület terveinek elkészítését a Futureal csoport finanszírozta, amely egy 40 ezer négyzetméteres bérbe adható területű bevásárlóközpontot építene az Etele téren. A fejlesztő tulajdonában van a síneken túl, a vasút és az M1-M7 autópályák közös bevezető szakasza közti terület egy része is. Az első szakaszban a bevásárlóközpont és az átszállást biztosító – intermodális – épület készülne el, az előbbi becsült költsége 120 millió euró (jelenlegi árfolyamon mintegy 40 milliárd forint), míg a másiké 2,5-3 milliárd forint.

Az Etele tér mellett – a saját telkén – építi meg a józsefvárosi Corvin sétányt is fejlesztő Futureal a bevásárlóközpontot. A mellette lévő intermodális épület célja az, hogy a vasút, a villamos, a BKV- és a Volán busz, illetve a 4-es metró között megteremtse a fedett helyen történő átszállást. A vasút két oldala között egy gyalogos híd teremtené meg a kapcsolatot. Nagyon távlati tervként jelölte meg az építész a vasúti sínek csarnok-szerű lefedését. A tervtanácsnak abban kellett döntenie, hogy támogatja-e a bevásárlóközpont engedélyezési tervét, illetve a intermodális épület elvi építési engedélyét. Mindkettő igenlő szavazatokat kapott.

Tatár Tibor, a Futureal Development Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy amennyiben a piaci körülmények inspirálják a fejlesztést, képesek lesznek 2014-re felépíteni a bevásárlóközpontot. Ideálisan a két említett épületet együtt kellene építeni, de a fővárosnak nincs pénze az intermodális épületre. Miután ez utóbbiban is lesznek kereskedelmi területek, a Futureal beszállna a finanszírozásba. Tatár Tibor megjegyezte, hogy öt-hat éve próbálkozik a cége a fejlesztéssel, de csak az utóbbi egy évben jött létre annyi konszenzus a terület tulajdonosai, illetve a közlekedési cégek között, hogy idáig eljuthattak.