Új vasútállomást kap Eger, Kaposvár, Kecskemét, Debrecen és Miskolc
Az Európai Unió 2013-2020-ig tartó időszak alatt a közösségi közlekedést fejlesztő beruházásokat fogja támogatni. A Hg.hu megnézte, hogy hány magyar város, illetve budapesti kerület kaphat új városközpontot. Budapest-Kelenföld
Kelenföld
A négyes metró végállomása, a Kelenföldi pályaudvar és a távolsági és helyi buszpályaudvar itteni végállomása, optimális helyszín egy multimodális csomópont kialakításához, ráadásul a vasút túloldalán ott az M1-M-7 autópályák bevezető szakasza. Sajnos a metróállomás tervezésénél ezt a lehetőséget nem vették figyelembe. A Futureal ettől függetlenül egy bevásárlóközpontot is tervez az intermodális csomópont mellé a nemrég elfogadott „plázatörvény” ellenére.
Kaposvár
A kaposvári tervek szerint a jelenlegi helyén maradó vasúti pályaudvar szomszédságába költözne a helyi és a távolsági buszpályaudvar, egyben megoldva a sínek feletti akadálymentes átjárhatóságot is. A mostani, nem messze fekvő pályaudvar területe P R parkolók elhelyezésére ad lehetőséget. A város jelenleg a megvalósíthatósági tervek elkészítésén dolgozik, erre már van fedezet. A teljes projektet 100%-ban uniós forrásokból fedeznék.
Kecskemét
A kecskeméti vasúti pályaudvar előtti zöldterületre szeretné az önkormányzat az új, közös MÁV-Volán-pályaudvart felépíttetni. A multimodális csomópont mellé itt is terveznek kereskedelmi létesítményt, egy sportpálya helyére, magánberuházásban, körülbelül 61 ezer négyzetméteren. A gigantikus alapterületű épületbe a felújított víztornyot is befoglalnák.
Debrecen
Debrecen vezetése a Petőfi tér a Nagyállomás szomszédságában építené fel új tömegközlekedési csomópontját, amihez egy 600 férőhelyes parkolót is hozzábiggyesztenének. A teljes beruházás 20-25 milliárd forintba kerülhet, amelyhez irodáknak és kereskedelmi létesítményeknek is helyet adnának -írja a Hg.hu. Az egyelőre tisztázatlan, hogy mi lesz az 1958-60 között épült, a szocialista realizmus és a modern stílusjegyeit ötvöző Nagyállomás sorsa. Az új vázlattervek, ellentétben a korábban, 2004-ben készített verziókkal, az épület teljes bontásával számolnak.
Eger
Egerben a központban álló buszpályaudvart szeretnék a vasút mellé költöztetni, a vágányok egy részét felszámolva, más részüket keletebbre tolva. A tervekbe a környező, jelenleg alulhasznosított háztömböket is bevonták, az így kialakuló impozáns déli városközpont megvalósítása azonban nyilvánvalóan csak magánbefektetőkkel lehetséges. Akárcsak Kaposvár, Eger is a megvalósíthatósági tervek elkészítéséig jutott eddig.
Miskolc
A Zöld Nyíl Miskolci Villamos Projekt távolabbra mutató fejlesztési terve szerint Felső-Majláthon jön létre a város új multimodális csomópontja, a villamosvégállomás mellé telepített buszpályaudvarral és a jövőben idáig vezető kerékpárúttal. A Gömöri-pályaudvar szomszédságában egy másik ilyen csomópontot is terveznek, a Búza téri buszpályaudvarról több járat végállomásának idetelepítésével, és az elővárosi vasúti közlekedés megszervezésével. A tervek egyelőre igen vázlatosak, magánbefektető – legalábbis a nyilvánosság előtt – eddig itt sem került képbe.