Magyarország 2013-ra a térség logisztikai központja lehet

Magyarország
2013-ra Közép-Kelet-Európa logisztikai központja lehet, ha a
2007-2013 közötti időszakban a logisztikai fejlesztéseket
megalapozott koncepció szerint, kiemelten kezeli – mondta Chikán
Attila a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság
(MLBKT) társelnöke hétfőn Budapesten.

A társaság 15 éves évfordulója alkalmából rendezett
sajtótájékoztatón az egyetemi tanár, volt gazdasági miniszter
közölte: a következő hét évben a mintegy 2.000 milliárd forint uniós
és kormányzati infrastruktúrafejlesztésen felül, címzetten
logisztikai fejlesztésre 100 milliárd forint EU-s és állami forrás,
továbbá legalább ekkora összegű üzleti befektetés várható.

Hozzátette: a versenyképesség szempontjából stratégiai
szolgáltató ágazat ésszerű fejlesztésével a jelenleg mintegy 400
milliárd forintos magyar logisztikai szolgáltató piac a következő 7
évben duplájára nőhet.

Kifejtette, hogy a csak logisztikára fordítható többletforrások
negyedét-harmadát a kormányzatnak, ugyanekkora hányadát az EU-nak, a
döntő részét pedig a magánszektornak kell állnia a II. Nemzeti
Fejlesztési Tervben (NFT) megjelölt fejlesztési irányok alapján.

Az egyetemi tanár szerint a fejlesztések tervezésekor nem

elegendő csupán arra a 13 projektre koncentrálni, amelyeket a

Gazdasági és Közlekedési Minisztérium már korábban kijelölt.

Megjegyezte, hogy e központoknak 30-40-féle szolgáltatást is el
kell látniuk, egyebek között a szállított áru csomagolását, a

kamionsofőr étkeztetését, pénzügyi, vám-, és házhozszállítási
szolgáltatást, teherautó-javítást.

Utalt arra, hogy jelenleg a 13 kijelölt logisztikai központból
mindössze 3-4 képes teljesíteni egy korszerű komplex szolgáltatást
nyújtó, disztribúciós raktározási bázis követelményeit.

Chikán Attila szólt arról, hogy jelenleg mintegy 270 egyéni és
50-nél több vállalati tagja van az MLBKT-nek.

Kiss Péter, az MLBKT elnöke kiemelte, hogy a társaság mára már
kikerülhetetlen tényezővé vált a logisztikával kapcsolatos döntések
véleményezésében. Komoly eredménynek nevezte, hogy a 2004
decemberében készített tanulmányuk is közrejátszott abban, hogy a
logisztika kiemelt szerepet kap az Új Magyarország Fejlesztési
Tervben.