Röpült a 3 milliós bírság az Axa Banknak

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 3 millió forint fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte az AXA Bank Europe SA magyarországi fióktelepét, mert a bank megsértette az ügyfelek tájékoztatására vonatkozó jogszabályi előírásokat – olvasható az PSZÁF közleményében.

A Felügyelet még márciusban indított fogyasztóvédelmi célvizsgálatot azért, hogy kiderítse, a bank a lakossági hitelezési tevékenysége során betartja-e a jogszabályi előírásokat. A PSZÁF helyszínen kívüli vizsgálatot és két, szúrópróbaszerűen kiválasztott fiókban helyszíni ellenőrzést is végzett. A próbaügylettel többek között a szerződéskötést megelőző tájékoztatást vizsgálta az ingatlanfedezet mellett nyújtott lakáshiteleknél.

A Felügyelet megállapította, hogy a bank fiókjaiban nem volt megfelelő az ügyfelek tájékoztatása, nem lehetett megtalálni a fogyasztók számára fontos, a hitelintézeti törvényben meghatározott dokumentumokat: üzletszabályzatot, szerződési feltételeket, kamatokat, szolgáltatási díjakat, az ügyfeleket terhelő egyéb költségek listáját, Panaszkezelési Szabályzatot. A Felügyelet a hiányosságok megszüntetése mellett kötelezte a bankot, hogy 2010. szeptember 30-ig nyújtson be belső ellenőri jelentést a jogszabályok betartásának ellenőrzéséről.