Privatizáció több felvonásban
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezel? (ÁPV) Rt. 2003-ban 196,2 milliárd forint bevételre számít, amelyb?l mintegy 130 milliárd a privatizációból folyik be, miközben a portfóliójába tartozó társaságoktól 12,5 milliárd forint adózás el?tti nyereséget vár.
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezel? (ÁPV) Rt. 2003-ban 196,2 milliárd forint bevételre számít, amelyb?l mintegy 130 milliárd a privatizációból folyik be, miközben a portfóliójába tartozó társaságoktól 12,5 milliárd forint adózás el?tti nyereséget vár – mondta a NAPI Gazdaságnak Máté Dániel, a Pénzügyminisztérium kommunikációs f?osztályvezet?je.
A terveknek megfelel?en az idén lezajlott a három pénzintézet privatizációja: a Postabankot az Erste Bank vette meg 101 milliárd forintért, a Konzumbank 99,6 százalékos pakettjéért 10,8 milliárdot adott a Magyar Külkereskedelmi Bank, a Földhitel- és jelzálogbank jegyzése nyomán pedig 11,7 milliárd forint folyhat be az ÁPV-hez, majd a kincstárba.
A Vértesi Energia Befektetési és Fejleszt? Kft. összesen 3 milliárd forintot fizetett az ÁPV Rt., az MVM Rt. és a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) tulajdonában lév? 69,16 százalékos részvénycsomagjáért. A Hajógyári Sziget Vagyonkezel? (HSZV) Kft. 66,79 százalékos üzletrészét az Ercorner Kit. vásárolta meg 4.6 milliárd forintért, a másik nagyobb ingatlaneladás nyertese a Raiffeisen-csoport lett a Belvárosi Irodaház Kft. 1,01 milliárdos megvételével. Máté szerint a tervezett kincstári bevétel meglesz, s?t többlet is elképzelhet?.
Korábban Mészáros Tamás, az ÁPV igazgatóságának elnöke úgy nyilatkozott, hogy az idén megkezdik a Mol Rt., az Antenna Hungária, a Hungaropharma, a Nemzeti Tankönyvkiadó, a Malév, a Dunaferr, a Mahart és a Bábolna privatizálását. Ezek közül a Dunaferr-csoport eladása jól halad – bár ez esetben nem a privatizációs bevétel maximalizálása a cél -, míg a Malévra és a Mahartra nem nagyon akad kér?, hasonlóan a megyei Volán és városi közlekedési társaságokhoz, a Mol-jegyzést pedig elhalasztották. A Bábolna Rt. és a nagy mez?gazdasági vállalatok privatizációját évek óta csupán tervezik.