Közigazgatási határokat ír újra a Mercedes kecskeméti gyára

A Mercedes gyárának építéséhez szükséges területet csak úgy tudtuk biztosítani, hogy Városföld község saját közigazgatási területéből 221 hektárt átadott védőövezet létesítéséhez Kecskemétnek – mondta Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere csütörtökön az MTI-nek.

A Mercedes gyár építéséhez 440 hektár területet kellett biztosítani, mely Kecskemét közigazgatási határáig ért volna, de építési engedélyt nem lehetett volna kiadni a két települést elválasztó 200 méteres védősávban – mondta Zombor Gábor. Városföld önkormányzatával tudtunk egy olyan megállapodást kötni, amely alapján módosítottuk a közigazgatási határokat, így Városföld a védőövezethez szükséges földterületet térítésmentesen átadta Kecskemétnek – tette hozzá a polgármester. Zombor Gábor hangsúlyozta: megállapodtak, hogy a fejlesztési elképzelések között prioritásként kezelik a Városföld Kecskemét közötti kerékpárutat, mely egy sikeres pályázat eredményeként megvalósul. A védőövezetben továbbra is mezőgazdasági termelés folyik, de építési engedély nem adható ki. Csütörtökön Vér Iván, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezérigazgatója és Zombor Gábor polgármester aláírta a “Kecskemét város térségi kerékpárút-hálózat fejlesztése” című projekt támogatási szerződését. A fejlesztés mintegy 480 millió forintos uniós és hazai támogatásból valósul meg, melyből 9300 méter kerékpárút épül Kecskemét és Városföld között.