8+1 hiba, amit elkövetünk az otthonunk eladása során!

Íme csokorba gyűjtve a legnagyobb hibák, amelyeket az eladók elkövetnek az otthonuk eladása során – ezeket szedte csokorba újabb írásában szakértő szerzőnk, Grabant János, aki gyakorló ingatlanos egyben.

A hirdetésnél, és az eladási folyamatban elkövetett hibák következnek, pontokba szedve.

1, Elmarad a felkészülés

Elég fura, de sokan nincsenek vele tisztában, hogy hova akarnak költözni, mennyi (milyen rengeteg) idő kell nekik, van-e teher az ingatlanon és pontosan kik a tulajdonosok és a haszonélvezők.

2, Nem tisztázott motivációk

Szóval első körben meg kell határozni a motivációkat, célokat és annak mentén felépíteni az eladás menetét.

3, Hiányzik a felkészítés

Ha ez megvan, akkor pedig jön az ingatlan felkészítése, ami körülbelül a hirdetők 80%-nál elmarad, sajnos a közvetítőknél is…

(Gondoljuk például arra, hogy a fotózás előtt rendet kell rakni, ki kell várni egy napfényes napszakot, be kell szerezni esetleg pár szép kiegészítőt (díszpárnát, ágytakarót, vázát) stb-stb.)


4, Baj van a hirdetéssel

Rosszak a hirdetési anyagok: A hirdetés lényege, hogy tájékoztatást adjon és felkeltse a figyelmet. Így ügyelni kell a megfelelő képek és videók elkészítésére. Sajnos itt siralmas a helyzet sokszor a közvetítőknél is. Ezen túl kell egy pontos, méretekkel ellátott alaprajz és egy informatív hirdetésszöveg, amelyek általában elmaradnak.

5, Az ár túlzó

A túlárazás veszélyes! Igen, rettentően túlárazott az ingatlanpiac, így amikor a hirdetési portálok kínálatát böngésszük át, akkor fals számokat látunk, amelyhez hozzá akarjuk igazítani a saját ingatlanunk árát is. Az árazás egy nagyon nehéz rész folyamat, amivel kapcsolatban is érdemes szakember segítségét igénybe venni.

6, Szétesik a folyamat – a részek egysége az egész – “menet közben” is

Elcsúsznak a részfolyamatok: Rengeteg részfolyamatból áll össze az értékesítés, így nagyon fontos, hogy jól le legyenek menedzselve ezek a folyamatok. Hirdetések pozícionálása, folyamatos “karbantartása”. Érdeklődőkkel való egyeztetés, tájékoztatás, szűrés. De ezen kívül még több, hirdetéshez kapcsolható feladat van, amivel meg kell birkózni, de sokszor tudás és idő hiánya miatt sokaknál ezek elcsúsznak.

7, Több ingatlanközvetítőt bíznak meg

Külön pontba érdemes kiemelni, hogy sokan abba a hibába esnek, hogy egynél több közvetítőt bíznak meg annak a reményében, hogy a több közvetítő nagyobb esélyt jelent a megfelelő paraméterű eladásra, de ez nem igaz. Pont ellenkezőleg!

Fontos inkább az, hogy a hirdetések egy kézben legyenek. A megfelelő hirdetési, értékesítési csatornákon egy jól összerakott hirdetés (videó, képek, alaprajzok, 3 D-s bejárás) megfelelő exkluzivitást ad az ingatlannak. Mivel egycsatornás a kommunikáció, így minden egyes visszajelzés az adott közvetítőhöz érkezik, így ő a helyes következtetéseket levonva be tudja lőni a helyes irányt.

8, Többirányú, bizalmatlanságot keltő kommunikáció, duplikált hirdetések

Az egyirányú kommunikációnak a másik nagy előnye a nyomásgyakorlás a vevő oldal felé. A keresők által felkeresett potenciális hirdetési felületek 100%-át akár egy értékesítő is le tudja fedni, így gyakorlatilag minden csatornán az érdeklődők elé tárul az ingatlan.

Egy duplikált hirdetés csak az összhangot és az eléréseket rontja. Az együttműködés az ingatlanosoknak is fontos más cégekkel, kollégákkal. Azonban fontosak a zárt rendszerek, hiszen akkor minden egyes folyamatot felügyelni lehet. Ha ez nincs, akkor az értékesítési folyamatok szétesnek. Ugyanaz az ingatlan több áron, rengeteg verzióban ugyanazon a protálon is felbukkanhat, a vevőkben bizalmatlanságot szülve, illetve azt üzenve: ezt a lakást, házat nehéz eladni, nagy baj lehet vele, illetve érdemes sokkal többet alkudni!

+1:   Nem eléggé hozzáértő, nem eléggé körültekintő ingatlanost választunk

(Erről a következő cikkünkben lesz szó, néhány napon belül!)

Ha pedig további tippekre kíváncsi, kérdezhet itt is, direktben a szakértőnktől:

https://www.facebook.com/grabantjanosingatlan