Szolgáltatások az ellátási lánc optimalizálásához

Az alapanyag és alkatrész beszerzéstől, a raktározáson, gyártáson és összeszerelésen át, a késztermék eljuttatásáig a vevőkhöz, a legyártott termék teljes életciklusának lezáródásáig az ellátási lánc létfontosságú szerepet tölt be minden cég életében.

Az ellátási lánc hatékonyságának növelésével, a környezet változásaira adott gyors reagálással minden vállalkozás javíthatja a vevők kiszolgálását, növelheti értékesítéseit, csökkentheti a működés tőkeigényét, javíthatja a versenytársakhoz képest a piacon elfoglalt pozícióját.

 

Az információk, anyagok és termékek megfelelő időben, megfelelő helyre, megfelelő költségszinten történő eljuttatása egyre komplexebb és kifinomultabb folyamat. Az Autóker Logisztikai Kft átfogó szolgáltatás rendszere kiegészíti a partnerek saját képességét, lehetővé téve, hogy ügyfeleink a lehető legjobban megfelelhessenek a piac kihívásainak. Tevékenységünk keretében rugalmas ellátási lánc megoldásokat hozunk létre, melyek egyaránt megfelelnek az ügyfeleink és azok vevői által támasztott követelményeknek.

Ellátási lánc management


Az ellátási lánc optimalizálása a legkorszerűbb technikai megoldások és legjobb lehetőségek maximális hatékonyságú felhasználásának képessége, az ellátási lánc egyik végétől a másikig, amely mérhető a teljes hálózaton, de különösen a vevőnél/végfelhasználónál, melynek célja többek között a megtakarítási lehetőségek megkeresése és kiaknázása.

 

Hol találhatóak az ellátási láncban megtakarítási lehetőségek? Minden területen. A teljesség igénye nélkül csak néhányat említve ilyen lehet a beszerzési ár, beszerzési/értékesítési költségek, előrejelzés, készlet, szállítmányozás/raktározás/kiszállítás, tranzakciós költségek, rendelés menedzsment, tervezés, ütemezés, gyártás, lekötött tőke csökkentése stb. Az ellátási lánc folyamatos fejlődésen megy keresztül. A fejlődési folyamatot öt kategóriába, öt fejlődési szintbe szokás sorolni, melynek napjainkban zajló 5. szintjét a teljesen összekapcsolt, együttműködő hálózatok jellemzik, fókuszban az informatikai megoldások, mint az értékteremtő hálózat alapjai és folyamatos a fejlesztés a hálózat optimalizálásának irányába.

 

Az együttműködő hálózatok 5% költségmetakarítást 7% hatékonyság növekedést eredményeznek


Partnereink tudják, hogy a jelenlegi és jövőbeli gazdasági környezetben új üzleti modellek kifejlesztése válik szükségessé. Az értékesítési stratégiák megváltoznak, figyelemmel a szegmentációra és egyedi igényekre. A virtuális integráció felváltja a vertikális integrációt. A nyerteseknek egy együttműködő kereskedelem fog rendelkezésére állni, egy olyan, jól működő értékteremtő lánc kialakításához, amely lefedi a teljes hálózatot. A játéktér a B2B2C a vevő és fogyasztói igények kielégítése érdekében.

 

Az Autóker Logisztikai Kft célja, stratégiája a partnereink ellátási rendszerében rejlő lehetőségek komplex kezelése. Ügyfeleinkkel szoros együttműködésben szakértőink részt vesznek az optimalizálási lehetőségek feltárásában, új modellek és folyamatok kialakításában. Meglévő saját és/vagy az ügyfeleknél már működő eszközök, erőforrások, meglévő szolgáltatási portfóliónk felhasználásával, integrálásával személyre szabott, a célfolyamatot teljesen átfogó elektronikus megoldást ajánljunk, amely kiiktatja a folyamatban meglévő redundanciákat és mérhetően, bizonyíthatóan eléri a kitűzött elvárásokat.

 

E-beszerzés, E-értékesítés, DirectNet Beszállítói Hálózat


Bár számos elemzés bizonyítja az e-beszerzésben rejlő potenciális (10-20%-os) megtakarítási lehetőségeket, kevés cég képes megfelelően kiaknázni azokat. Sőt gyakran a beszerzés stratégiai szakaszában megszerzett előnyök nagy része is elvész az operatív beszerzési szakasz során elkövetett hibák miatt. Amíg a stratégiai beszerzés területén több szolgáltató is kínál szolgáltatásokat és megfelelő elektronikus ( RFx management, tender és aukciós) megoldásokból is bő a választék, addig az operatív beszerzés hatékonyságát sok akadály nehezíti:

 

Ezek egyike a szükséges IT rendszerek korlátozott elérhetősége. A hatékony operatív beszerzéshez a partnerek (vevők, szállítók, szolgáltatók) IT rendszereinek együttműködése szükséges, ami akkor lehetséges, ha azok egységes kommunikációs és klasszifikációs, katalógus és egyéb szabványokra épülnek. A szabványok (cxml, xcbl, UNSPSC, punchout, roundtrip,OCI stb.) és a rendszerek (pl. Ariba, SAP SRM stb) léteznek, de elérhetőségük eddig inkább csak a legnagyobb méretű vállalkozások számára volt lehetséges.

 

Fontos hátráltató tényező a szállítók felkészültségének hiánya. Sok szállító nem rendelkezik megfelelő stabil áru- és szolgáltatás választékkal, ha van megfelelő árukészlete, gyakran nincs megfelelő nyilvántartása, törzsadat kezelése (cikktörzs, árlista, katalógus stb.), nincs megfelelően működő web áruháza. Fontos megjegyezni, hogy a vállalatok közötti, B2B típusú kereskedelemhez a végfelhasználóknak szóló (B2C) típusú web áruházak nem igazán alkalmasak. Valószínűleg nincs egyetlen olyan magyar szállító sem, aki kiépítette volna a punchout lehetőséget a webáruházában. A külföldi (multinacionális) szállítókkal sem sokkal jobb a helyzet. A külföldön jól működő ( punchout, roundtrip, OCI) funkcionalitással is ellátott web shopok ( OfficeDepot, Dell, Lyreco, stb.) Magyarországon nem használják ki a már kiépített rendszerekben rejlő lehetőségeket, a fejlett országokban jól bevált eszközöket, funkciókat.

 

Van mit javítani a vevők, vevőcsoportok felkészültségén is. A hatékony beszerzés, 10-20% költségmegtakarítás és számtalan egyéb előny a vevők alapvető érdeke. A nagy- és középvállalatok, önkormányzatok, oktatási- és egészségügyi intézmények önmagukban is alkalmasak a megtakarítások elérésére, de a beszerzést közösen szervező csoportok, klaszterek, kamarák esetében a megtakarítás a kisebb méretű gazdasági egységek számára is elérhető.

 

Külföldi tapasztalatok szerint, az előbb említett megtakarítási lehetőségek miatt a szállítókat gyakran a saját vevőik ösztönzik a korszerű megoldások bevezetésére, bár a technológiailag korszerű eszközök használata a szállítóknál is költségcsökkentést eredményez, de ennél sokkal nagyobb jelentősége lehet számukra, az a forgalomnövekedés, amit az új vevők, új szegmensek, új földrajzi területek elérése tesz lehetővé.

 

Az Autóker Logisztikai Kft fontos célnak tekinti, hogy érdemben hozzájáruljon a felvázolt nehézségek leküzdéséhez, a jelenlegi állapot javításához. Ennek érdekében fejlesztettük ki DirectNet Beszerzési Rendszerünket. A rendszer nyitott szabványokra épül (cxml, UNSPSC, punchout) A szabványos technológia miatt a rendszer képes együttműködni más szabványos rendszerekkel, beleértve más cégek által gyártott beszerzési rendszereket (Ariba, SAP,Oracle stb.) illetve korszerű szállítói (punchout funkcióval is rendelkező) webportálokkal.

 

A DirectNet rendszer mind a vevői, mind a szállítói oldalon könnyen integrálható a működő ERP (SAP, Oracle stb) rendszrekkel. A DirectNet Beszerzési Rendszer un. „cloud computing, „software as a service” technológiára épül, azaz a felhasználóknak semmilyen beruházást nem kell eszközölnie. Az alkalmazás szervereket az Autóker Logisztikai Kft üzemelteti, amely a felhasználók számára web böngészőn keresztül érhető el. A rendszer a szállítók számára díjmentesen, a vevők számára szállítószámtól függő, de minimális havidíj ellenében vehető igénybe.

 

A szállítói felkészültség elérése érdekében Az Autóker Logisztikai Kft elvégzi a megfelelő (punchout funkcióval is rendelkező) korszerű B2B portálok kialakítását, ami lehet teljesen új alapokra épülő rendszer létrehozása vagy a szállító meglévő web áruházának átalakítása. A szállítói alkalmasság elérése érdekében vállaljuk a professzionális Törzsadatkezelés (MDM) kialakítását, folyamatos elvégzését.

 

Mind a szállítók, mind a vevők számára további előnyt jelenthet az Autóker Logisztikai Kft korszerű raktárlogisztikai és disztribúciós szolgáltatása, melynek hatékonyságát a korszerű technológia mellett a méretgazdaságosság is megalapozza. Autóker Logisztikai Kft. által fejlesztett és üzemeltetett 50 ha területű M5 Gyál Ipari Park Ipari Park területén 35 000 m2 új építésű és 20 000 m2 régi építésű raktárból, szabad területekből álló logisztikai központot üzemeltet.

 

A különféle iparágakban (gyógyszeripar, gépipar, FMCG, e-kereskedelem) felépített dinamikus ellátási láncok ügyfeleink tevékenységének és termékének integráns részeként az ellátási láncot tényleges értéklánccá alakítja.

 

Szolgáltatásaink közül kiemelhető az after sales, a szerviz logisztika valamint a különféle jövedéki szolgáltatások. Raktáraink kivétel nélkül RF és vonalkód technikára, az áru teljes nyomkövetésére épülnek (full tracking and tracing). Megoldásaink mindenben megfelelnek az iparági (gyógyszeripari, élelmiszeripari és egyéb iparági) szabványoknak. Az áruterítést az ügyfél számára előnyösen kiválasztott, szinergiákat és a méretgazdaságosságot jól kihasználó stratégiai alvállalkozói partnerkörünkkel végezzük a tökéletes ügyfélkiszolgálás érdekében.

 

Gyenge László
Ügyvezetô
Autóker Logisztikai Kft.