Hatalmas logisztikai fejlesztésbe kezdett a Goodman

A logisztikai és üzleti ingatlanokra specializálódott globális ingatlancsoport, a Goodman megkezdte lengyelországi „zászlóshajó” projektje, a Pomerániai Logisztikai Központ (PLK) építését. A gdanski tengeri konténer terminál (Deepwater Container Terminal – DCT) közvetlen közelében épülő létesítmény Észak-Lengyelország legnagyobb logisztikai csomópontja lesz.

A létesítmény elkészülte után mintegy 500 ezer négyzetméternyi terület áll majd rendelkezésre raktározás és könnyűipari tevékenységek céljára. Az első, 14 ezer négyzetméteres raktárcsarnok építése idén szeptemberben kezdődött, átadását 2013 első negyedévére tervezik. A teljes projekt értéke a becslések szerint meghaladja majd a 300 millió eurót. „Meggyőződésünk, hogy kiváló elhelyezkedése révén a gdanski Pomerániai Logisztikai Központ jelentős bérlői igényre tart majd számot, különösen, mivel Észak-Lengyelországban továbbra is kevés az igazán kedvező fekvésű logisztikai és ipari terület” – mondta Błażej Ciesielczak, a Goodman lengyelországi regionális igazgatója. „A logisztikai központ fejlesztése Gdansk szempontjából is nagy jelentőséggel bír, mivel a város a fő átjáró szerepére törekszik a kelet-és közép-európai országok felé. Örömünkre szolgál, hogy megkezdődik az építkezés” – mondta Boris Wenzel, a gdanski DCT vezérigazgatója.

„Az elmúlt néhány évben magán- és állami szereplők eurómilliárdokat fektettek Lengyelország közlekedési infrastruktúrájának fejlesztésébe. A folyamatban lévő beruházások lehetőséget teremtenek a kikötők és a helyi hatóságok számára, hogy Gdanskot a Balti-tenger legnagyobb intermodális logisztikai központjává fejlesszék. A fejlesztés révén a város Lengyelország egyik fő gazdasági motorjává is előléphet, munkahelyeket teremtve, valamint – Hamburghoz és Rotterdamhoz hasonlóan – jelentős bevételeket generálva helyi és állami szinten. A Goodman Gdansk északi kikötőjében épülő logisztikai központja szerves része ennek az elképzelésnek” – fejtette ki Alan Aleksandrowicz, a Gdanski Gazdaságfejlesztési Ügynökség elnöke.

A gdanski Pomerániai Logisztikai Központ a Goodman lengyelországi fejlesztési projektjeinek zászlóshajója. A PLK-ban rendkívül rugalmasan alakíthatók ki logisztikai raktárak és gyártó létesítmények integrált irodaterekkel, akár 500 ezer négyzetméteren. E stratégiai elhelyezkedésű területen már 3 500 négyzetméteres built-to-suit raktárak is épülhetnek. A teljes logisztikai park és az egyes létesítmények üzemeltetését egyaránt a Goodman saját ingatlankezelő csapata tartja majd kézben. „Ezzel a fejlesztéssel olyan cégeket célzunk meg lehetséges bérlőként, amelyek helyi, belföldi vagy nemzetközi szinten tevékenykednek különböző ágazatokban, a tengeri szállítástól a logisztikán és disztribúción át az élelmiszer és FMCG szektorig. Rugalmas megközelítésünk révén built-to-suit raktárakat, gyártóegységeket, elosztó központokat és irodákat egyaránt kínálunk” – mutatott rá Błażej Ciesielczak.

A Gdansk, Gdynia és Sopot alkotta úgynevezett Hármasváros rohamosan fejlődő infrastruktúrája kiváló elérést biztosít a Pomerániai Logisztikai Központ számára az országos és nemzetközi közúti, vasúti, légi és tengeri útvonalakhoz. A DCT melletti elhelyezkedés egyedülálló lehetőséget teremt a kikötő-központú logisztika számára, amelynek révén az ügyfelek logisztikai és termelő tevékenységüket egyesíthetik a Balti-tenger legnagyobb tengeri konténer terminálja által nyújtott szolgáltatásokkal. A gdanski DCT a legnagyobb és egyetlen jégmentes tengeri terminál a Balti-tenger déli részén, ezáltal Gdansk Európa és a legnagyobb ázsiai kikötők közötti tengeri útvonal kulcsfontosságú csomópontjává válhat. A 650 méteres partszakasz és az akár 16,5 méteres vízmélység a világ legnagyobb konténerszállító hajói számára is alkalmassá teszik a terminált, jelenlegi 1 millió TEU (twenty-foot equivalent unit: 6,1×2,44 méteres konténer) kapacitása pedig a következő években tovább bővül.

 

A DCT közvetlen közelsége pénzügyi előnyökkel is jár az ügyfelek számára, többek között az alacsonyabb átrakodási, raktározási és szállítási költségek miatt. További érvként szolgál a vámmentes és a különleges gazdasági övezet kialakításának lehetősége. A Goodman Pomerániai Logisztikai Központja kiváló közúti infrastruktúrával rendelkezik majd. A Trasa Sucharskiego út építése a végéhez közeledik. Ez köti majd össze a parkot a gdanski déli körgyűrűn keresztül az A1 autópályával, amely Lengyelország fő logisztikai csomópontjain, így Lódzon és Felső-Szilézián halad keresztül, egészen Csehországig. Az S6 autópálya pedig Szczecinnel és azon keresztül Németországgal biztosítja Gdansk összeköttetését. Varsó az S8 autópályán keresztül érhető el a városból. A tervezett, Holt Visztula alatti közúti alagút köti majd össze a PLK-t a terminál bal oldalával, a Trasa Słowackiego úton keresztül pedig Lengyelország további nagyvárosaival és ipari centrumaival. A Pomerániai Logisztikai Központ mindössze 23 kilométerre fekszik Lengyelország második legnagyobb légi kikötőjétől, a belföldi és nemzetközi járatokat egyaránt kiszolgáló Lech Walesa Repülőtértől. Ezen túlmenően a PLK elhelyezkedése a Hármasváros mentén hozzáférést biztosít a több mint egymillió potenciális vásárlót tömörítő helyi értékesítési piachoz, valamint a szakképzett helyi munkaerőhöz.