Ha sikeres akar lenni: nyújtson élményt!

Kiskereskedelmi hálózatokat kérdezett a CBRE, hogy kiderítse, milyen változást hozott a digitális technológia eszközeivel kiegészített kereskedés és ez milyen hatással lehet a kereskedelmi ingatlanok használatára.

A CBRE 50 vezető nemzetközi kiskereskedelmi lánc bevonásával készített jelentésében felméri a jelenlegi, többcsatornás értékesítésre vonatkozó stratégiákat a jövőbeni fejlesztéseket egyaránt. A kutatás során vizsgálták a kiskereskedők elkötelezettségét a digitális technológiák iránt, az alkalmazott digitális stratégia hatását a látogatószámra, forgalomra, a kereskedők jövőbeni keresletét az üzlethelyiségekre és azt, hogy a digitális stratégiáik alkalmazásának mely részéből ered a legnagyobb érték

A kutatás eredményei szerint a kereskedők túlnyomó többsége (87%) úgy érzi, a digitális technológiákra vonatkozó stratégiája jótékony hatással lesz a forgalomra, és többségük (80%) szerint az üzletekbe látogató vásárlók száma is nőni fog. Jelentős számú megkérdezett (40%) várakozásai szerint az új boltok iránti kereslet emelkedni fog és várhatóan növelni fogja az új üzlethelyiségei számát.

A digitális technológia beépült a kereskedők mindennapjaiba: a megkérdezettek 85 százaléka rendelkezik olyan eszközzel, ami a digitális stratégiájára épül, 87% webáruházat is működtet. A digitális technológiát a kereskedők arra is használják, hogy bevonzzák a vásárlókat az üzletbe a közösségi médián keresztül, okostelefon alkalmazással, vagy helymeghatározás segítségével.
kiskereskedelem
„A digitális korban ma még fontosabb, hogy a kereskedők „értsék” márkáikat és azt, hogy a vásárlók miként lesznek elkötelezettek. A technológia fejlődése erre egyre több eszközt biztosít, így a kereskedők, akik felhasználják a digitális technológiákat, nagyobb eséllyel lesznek sikeresek. Ez igaz a teljes kiskereskedelmi szegmensre az élelmiszertől a divatáruig, a luxuscikkektől a tömegtermékekig.” – nyilatkozta Neville Moss, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásokért felelős vezetője. „A sikeres digitális stratégiák egyértelműen befektetést igényelnek, aminek nem csak a technológia költségét, de az azt működtető munkatársak felvételét és betanítását, és az üzleti modell újra-szervezését is fedeznie kell. Ez a befektetés az új technológiába nélkülözhetetlen, hogy a versenytársak elé kerüljenek.”

A kutatásból kiderül az is, hogy a kereskedők 88 százaléka használja a közösségi médiát (Facebook, Twitter) hogy kapcsolatba lépjen a vásárlókkal, több mint fele rendelkezik okostelefon alkalmazással, 35 százalék működtet az üzletekben digitális kijelzőt/kioszkot termékkeresésre és vásárlásra.

A digitális technológia az üzlethelyiségek használatára is kihat. A kereskedők kétharmada változtatott a bolt kialakításán. Ebbe beletartozik a táblagépek vagy digitális kijelzők telepítése az online rendelésekhez és a teljes árukészletet bemutatásához, illetve nagyobb „élményre sarkalló” üzlethelyiségeket alakítottak ki.

A kereskedők 40 százaléka bővíti új boltjainak számát a digitális stratégia eredményeképpen, és csak 20 százalékuk tervez boltbezárást. Új piacokra lépve a kereskedők 40 százaléka egyszerre nyitna új boltokat és vezetné be az online kereskedést, egyharmaduk először a webáruházával tesztelné a piacot, és csak később nyitná meg üzletét. A kereskedők a webes értékesítésnek további bizalmat szavaz, 76 százaléka tervezi, hogy növeli webáruháza földrajzi lefedettségét.

A kereskedők 80 százaléka szerint a digitális stratégia eredményeképpen nőni fog a látogatószám az üzletekben, 87 százalékuk szerint emelkedni fog a forgalom és 66 százalék vélekedik úgy, hogy a digitális stratégia fő célja, hogy az online és offline eszközök több vásárlót vonzanak és emelkedjen a bevétel.