Erősebb szezont zártak a szállásadók idén

Az utazok.hu szakportál közel 170 partnere körében végzett kutatása szerint a turisztikai piac szereplői fejlődő, de az időjárás miatt kicsit hullámzó intenzitású szezont tudhatnak maguk mögött.

A KSH adatai szerint az első hat hónapban több mint 10 százalékkal nőtt a szállásadók árbevétele, ezt az utazok.hu felmérése is részben megerősíti: a június-augusztusi időszakban a partnerek közel felének magasabb volt az árbevétele a tavalyi év azonos időszakához képest, és a válaszadók elégedettségi indexe a tízes skálán az 5,8-as tavalyi értékről idén 6,4-re emelkedett.

 

belföldi utazásA szállásadók 88 százaléka szerint évről évre egyre többen foglalnak interneten keresztül, a vendégek hetvennégy százaléka pedig egyre később foglalja le a nyaralását, és egyre rövidebb időre. A szállásadóknak nagyobb hangsúlyt kell fektetni a specializált szolgáltatások változatosságára és minőségére, hiszen a vendégek idén kevesebbet költöttek az adott helyszínen egyéb szolgáltatásokra, mint az előző években a szálláshelyek 72 százalékának véleménye szerint.

 

A turisztikai piac résztvevői általában stagnáló vagy csökkenő árakkal jellemezték a szezont, és a válaszadók fele a kihasználtság terén sem tudott pozitív változást elérni, míg a másik felénél a foglalási eredmények javulása ellensúlyozta az elmaradt magasabb átlagár okozta hiányt.


A megkérdezett szállodáknál általában, így a nyári szezonban is évről évre nő a visszatérők száma. Ez nemcsak a magyar vendégekre, hanem a külföldiekre is igaz: közülük is egyre többen tudatosan ugyanarra a helyre foglalják szállásukat. A külföldiek száma a válaszadó szálláshelyek 41 százalékánál nem változott, de a többi szálláshely 29 százaléka növelni tudta külföldi vendégei számát, és egy szűk réteg – 8 százalékuk – több mint 20 százalékkal.


A belföldi turizmust illetően a nyári szezonban továbbra is a családokra helyezik a hangsúlyt a szállásadók: a válaszadók fele egyértelműen őket jelölte meg elsődleges célcsoportjának, őket követi a wellnessturizmus két célpontja: a fiatal párok és nászutasok, illetve az idősebb korosztály.