Áttörő sikerek a budapesti irodapiacon

A Syngenta után újabb, nagy nemzetközi cég, a TATA Consultancy Services (TCS) írt alá két emeletre, 4,400 m2-re bérleti szerződést a GVA Robertson által képviselt Office Garden II-ben. A tranzakció több szempontból is kiemelkedő jelentőségű a budapesti irodapiacon.

A Tata Consultancy Services a világon található  142 irodája közül Budapestet választotta,  mint kiemelt bővülési lokáció, és ezzel együtt mintegy 600 munkahellyel növeli budapesti központját.

A TATA Csoporthoz tartozó TATA Consultancy Services a világ egyik vezető informatikai tanácsadó és outsourcing  vállalkozása 2001-ben Budapesten létesítette első európai központját. Magyarországi irodájában közel 700 munkatárs 25 nyelven ad támogatást az  ügyfeleknek.

 

„Cégünk folyamatosan fejlődik, a növekedésünk miatt döntöttünk  jelenlegi  irodaterületünk bővítése mellett. A döntést hosszas előkészítő folyamat előzte meg, ahol több lehetséges változatot is megvizsgáltunk. Csak olyan irodaházak jöhettek számításba, amelyek a biztonságtechnikai speciális igényeinknek is megfelelnek. Az Office Garden kiemelkedően magas műszaki tartalma, a tulajdonos rugalmas hozzáállása és igényeink maximális figyelembe vétele egyértelművé tette a választást.” mondta el Dinesh Parameswaran Thampi,  a  budapesti központ vezetője.

 

Az Office Garden  Budapest töretlenül fejlődő irodaparkja: az első fázis több mint 75 %-os telítettségű, a második fázis, az Office Garden II,  a TATA Consultancy aláírásával  elérte a 40 %-os telítettséget, amellyel az idén elkészült irodaházak közül az egyik legjobban bérbeadott.  Előreláthatólag 2011 tavaszán elkezdődik a harmadik fázis építése. Az irodapark sikerének magyarázata az átgondolt tervezés, a magas műszaki tartalom, a parkosított zöld környezet  és a folyamatosan fejlődő szolgáltatások.

„A tranzakció úgy gondolom két szempontból is mérföldkő az irodapiacon. Hiszen egyrészt jelentős volumenű nettó „take-up”-ról beszélhetünk, mely csökkenti a kihasználatlansági mutatókat, és ez különösen fontos, hiszen az utóbbi két  negyedévben a bérbeadásoknál a hosszabbítások illetve az egyik épületből a másikba költözés dominált. Az ügylet továbbá pozitívan befolyásolja  a fejlesztők és befektetők keresletről és az irodapiacról alkotott  megítélését. Másrészt az Office Garden második fázisa a nehéz bérbeadási piacon kiemelkedő eredményként könyvelheti el hogy az átadás hónapjában 40%-ban bérlőre talált. Az Office Garden számos jó nevű nemzetközi céget (Philips, Hewlett Packard, Syngenta) mondhat bérlőinek, mellyel bizonyította, hogy a legmagasabb minőségi követelményeknek is megfelel. A jelenlegi tárgyalások alapján bízunk abban, hogy az irodaház az év végére eléri a 80-90 %-os telítettséget.” fűzte hozzá Tilki Róbert, a GVA Robertson ügyvezető igazgatója.

 

Az Office Garden irodapark fejlesztője a II. ütemben is nagy hangsúlyt fektetett a környezettudatos technológiák alkalmazására. Az 0,00 g/év CO2 kibocsátású épület az egyedülálló energiatakarékos technológiáknak köszönhetően a piaci árakhoz képest átlagosan alacsonyabb üzemeltetési költséget biztosít bérlőinek. Az irodapark területére az elektromos áram nagyfeszültségű formájában érkezik, így az elektromos áram díja jelentősen alacsonyabb, mint a hagyományos megoldást használó irodaházak esetében. Az épületben mind az autóval, mind a kerékpárral közlekedők számára nagy számú parkolóhely áll rendelkezésre. A parkosított környezet, az irodaparkban található étterem és kávézó, a közelben levő üzletek és szolgáltatások mind az itt dolgozók hatékony munkavégzését segítik.

 

“Nagyon örülünk, hogy az első két fázis bérbeadása jól halad.  Ez egy pozitív visszajelzés számunkra arról, hogy érdemes minőségi anyagokból korszerű technológiával környezettudatos épületeket építeni. Tervezzük, hogy a harmadik fázisunk zöld minősítést kapjon, hiszen a fenntartható épület mind a bérlők, mind a befektetők részéről preferált.”  mondta el Torma Ignác, az Office Gardent fejlesztő GRT Group vezetője.