A globális kiskereskedelmi piac újjászületése

A kiskereskedelmi világ a Cushman & Wakefield Retail Market View tanulmánya szerint egy határoktól mentes globális piac. Ezen piacnak a fejlett kiskereskedelmi piacok az alapjai, míg a fejlődő piacok a növekedés legfőbb mozgatórugói.

Glenn Rufrano, a Cushman & Wakefield Elnök Vezérigazgatója szerint: “Rengeteg lehetőség van a pénzköltés növelésére a fejlődő országok középosztályában, mely a vásárlók új generációját hozza létre.” A fejlődő országok gazdasági növekedése– ahol a GDP növekedés várhatóan, 2012-ben 6,3 százalékra növekszik a fejlett országok 2,1 százalékos növekedéséhez képest – vezeti majd a középosztályt és növeli a lakossági fogyasztás mértékét. A fejlődő piacok egy főre jutó bevétele várhatóan jelentősen megnövekszik 2020-ig, melyből India 200, Kína 125, Anglia 20 és Amerika is 20 százalékos növekedésért felel majd.

 

A kiskereskedelem teljesítményéhez hasonlóan a fejlett és a fejlődő piacokon a kiskereskedelmi fogyasztás növekedése a luxus és az akciós termékeket forgalmazó kiskereskedők sikerét bizonyítja, míg a középkategóriás kiskereskedők csak kis növekedéssel számolhatnak. A fejlődő piacok étvágya rendkívüli a luxus termékek iránt és az akciós termékeket forgalmazó kiskereskedők is jól teljesítettek a fejlett piacokon, ami kis bevétel növekedéshez vezetett, valamint ahhoz, hogy a vásárlók a számukra áhított termékek helyett csak a legszükségesebbeket veszik meg. Az internetes vádsárlás és az e-kereskedelem szintén fontos szerepet játszik a fejlődő országok esetében, ahol a folyamatosan növekvő középosztály rohamosan alkalmazkodik az új technológiákhoz. Az e-kereskedelem Indiában 2011 és 2016 között várhatóan 57,3 százalékkal növekszik majd a fejlett Amerikával ellentétben, ahol ez a növekedés csupán 11,2 százalékra rúg.

 

“A kiskereskedők folyamatosan változtatják stratégiájukat és a működési modelljeiket, legyen szó ’high-tech’ vásárlókról, a bolti tapasztalatok és a mobil vásárlás ötvözéséről, az ’omnichannel’ marketing kampányok fejlesztéséről vagy a ’pop –up’ üzletek és közösségi oldalak által teremtett különlegességekről.” fűzte hozzá Mr. Rufrano. A fejlődő országok is vonzzák a befektetők figyelmét. A 2009-es mélypont óta világszerte fellendült a kiskereskedelem. Míg a hozamok az elmúlt években Európában és Amerikában is elég egyenletesen mozogtak, a fejlődő ázsiai piacokon jelentősen csökkentek, mely a régió kedveltségét és a befektetési ingatlanok hiányát bizonyítja. A külföldi befektetési aktivitás is 25 százalékkal emelkedett a 2011-es években.

 

A kiskereskedelmi befektetések célpontjai továbbra is azon “kapualj” városok lesznek, mint Hongkong, London, New York és Tokió. Ezen városokban a legmagasabbak a kiskereskedelmi bérleti díjak, de a legnagyobb növekedés a fejlődő piacokon tapasztalható. Amerikában a kiskereskedelmi bérleti díjak növekedését Dél- Amerika vezette tavaly, az európai fejlődő városok közül pedig Helsinki, Moszkva, Tampere, Szentpétervár és Isztambul.