Veszteséges a Lidl

Bár továbbra is a vezeti a magyarországi diszkontpiacot a Lidl, a társaság vesztesége kétszeresére nőtt legutóbbi üzleti évében.

Megőrizte első helyét a hazai diszkontláncok között a bevételeit 8 százalékkal növelő Lidl Magyarország Bt. – írja a Napi Gazdaság Online a Céginfo.hu adatai alapján. A bevétel növekedése – ami 200 milliárd forintot meghaladó forgalmat jelentett  – mellett ugyanakkor a duplájára, 7,7 milliárd forintra nőtt a vesztesége és látványosan csökkent saját tőkéje is a február végén zárult üzleti évben.

 

A Tesco-Global Áruházak Zrt. 0,7 százalékkal 608,3 milliárd forintra mérséklődő árbevételt ért el a legutóbbi lezárt, szintén nem a naptárit követő üzleti évében. A Tesco nyeresége ugyanakkor nagyot zuhant, az egy évvel korábbi kevesebb mint negyedére, egymilliárd forintra. Az esés nem most kezdődött, hiszen a 2009-2010-es üzleti évben még a tízmilliárd forintot közelítette a profit.

 

A Céginfo.hu adatait szerint a Tesco tulajdonosai között van a közvetlen konkurensnek számító Spar Magyarország Kft. is. Első látásra meglepő, de valójában régi történetről van szó: a Tesco tájékoztatása szerint a minimális értékű pakett akkor került a Sparhoz, amikor megvásárolta a korábbi tulajdonos Plus diszkontláncot, amely a Tesco által 1994-ben megvásárolt, Nyugat-Magyarországon működő Global áruházláncban rendelkezett érdekeltséggel.